Blow Out Festival ’24 - torsdagspass/ thursday pass

Velkommen til den 15. Blow Out-festivalen! Fri musikk fire dager til ende på Mir.

Informasjon

Velkommen til Blow Out Festival 2024 - 21. til 24. august på Mir!

ENG: For festival passes click here. For day passes click Wednesday / Thursday / Friday / Saturday

Torsdag 22/8

Kvelvane/ Vermeulen/ Østvang

Truck Rurâl + Isabelle Duthoit

Christine Abdelnour solo

Agnel/ Lanz/ Vatcher/

Heidi Kvelvane - altsaksofon

Nils Vermeulen - kontrabass

Tollef Østvang - trommer

Vi starter torsdagen med en rykende fersk internasjonal trio. Den belgiske kontrabassisten Nils Vermeulen har slått seg sammen med Heidi Kvelvane og Tollef Østvang, og vi forventer en hardtsvingende trio fra disse musikerne som har spilt med folk og prosjekter som Large Unit, Universal Indians, Paul, Lytton William Parker og Joe McPhee.

Truck Rurâl + Isabelle Duthoit

Håvard Skaset - akustisk gitar

Ståle Liavik Solberg - trommer

Isabelle Duthoit - klarinett og stemme

Duoen Truck Rurâl har på kort tid funnet en måte å spille impro-blues-folk på som gleder både garvede improkjennere og publikum med en noe annen balast. I møte med franske Isabelle Duthoit vil det skrangle seg avgårde på en måte som gir rom for både intense teksturer og luftige riff.

Christine Abdelnour - altsaksofon

Allerede onsdag 21. august får vi høre Abdelnour i samspill med Andy Moor fra The Ex, og dagen etter tar hun altså scenen alene. Det har i mange år gått gjetord om hennes solokonserter, og de som har hørt henne mye sier at de blir bare bedre og bedre. Vi skal bli tatt med på en reise hvor hun utfordrer hvordan vi lytter og hvordan vi oppfatter tid og rom i et musikalsk landskap preget av rekke uortodokse lyder og teknikker.

Sophie Agnel - piano

Joke Lanz - platespillere

Michael Vatcher - trommer

Nok en internasjonal trio, og denne gang med stjernelaget Sophie Agnel, Joke Lanz og Michael Vatcher. Lanz og Vatcher besøkte begge Blow Out så tidlig som i 2011, og Agnel var på plass i 2018. De begynte å spille sammen som trio i 2016, og ga i fjor ut den fantastiske plata «animals». Sjekk ut!

Resten av festivalen:

Onsdag 21/8

Torben Snekkestad / Agustí Fernández / Barry Guy

Christine Abdelnour / Andy Moor

Otto Willberg solo

KRISE

Fredag 23/8

Ungdommens improorkester + Isabelle Duthoit

Miriam Den Boer Salmón / Rhodri Davies / Sophie Agnel

Barry Guy solo

Close Erase – elektrisk!

Lørdag 24/8