Blow Out Festival ’24 - lørdagspass/ saturday pass

Velkommen til den 15. Blow Out-festivalen! Fri musikk fire dager til ende på Mir.

Informasjon

Velkommen til Blow Out Festival 2024 - 21. til 24. august på Mir!

ENG: For festival passes click here. For day passes click Wednesday / Thursday / Friday / Saturday

Lørdag 24/8

Signe Emmeluth / Magnus Skavhaug Nergaard / Dag Erik Knedal Andersen + Sakina Abdou

Rhodri Davies solo

Anddrea Giordano solo

Signe Emmeluth – sax

Magnus Skavhaug Nergaard – kontrabass

Dag Erik Knedal Andersen – trommer

Sakina Abdou – sax

Vi starter lørdagen med noe som må kunne kalles en real frijazzkvartett! Signe, Magnus og Dag Erik er alle kjære kjenninger av Blow Out, og det er absolutt verdt å sjekke ut deres plate med den glimrende tittelen The A-Z of Microwave Cookery. Når de møter franske Sakina Abdou forventer vi fullt øs krydret med en distinkt detaljrikdom.

Rhodri Davies – harpe

Walisiske Rhodri Davies spiller også fredagen i en ny trio, og nå får vi møte han helt alene i kjelleren på MIR. I yngre år spilte han med helter som Derek Bailey og Evan Parker før han ble en sentral del av reduksjonist-scenen, blant annet med bandet The Sealed Knot (med Burkhard Beins og Mark Wastell) og prosjekter med John Butcher. Derfra har han utvidet horisonten og er nå en helt særegen musiker som det blir en fryd å helt tett på.

Julien Desailly – orgel

Jean-Luc Gionnet – sekkepiper

Camille Émaille – slagverk

Den franske trioen Gésir har de siste årene trollbundet et stadig større publikum med sin unike sound. Med en besetning bestående av orgel, sekkepiper og (metallisk) slagverk kan du forvente droner og langsomt utviklende partier uten at det blir noen tvangstrøye.

Andrea Giordano – stemme og elektronikk

Andrea Giordano har kommet inn som et særdeles friskt pust på improscenen i Oslo og mange vil huske den herlige trioen hun gjorde med Pat Thomas og Maria Dybbroe på Blow Out i 2021. Nå tar hun med munnspill, elektronikk og seg sjøl og spiller solo for oss.

Kai Von Der Lippe – tangenter og elektronikk

Elias Tafjord – trommer og elektronikk

Henriette Eilertsen - fløyter

Kyrre Heldal Karlsen - lys

Kai Von Der Lippe har med Why Kai lagd strålende, jazzete klubbmusikk eller herlig klubbete jazzmusikk siden debuten i 2020. Bandet er nå en duo, og de har invitert med seg Henriette Eilertsen og Kyrre Heldal Karlsen for å avslutte festivalen på best tenkelig vis. Ta på dansesko!

Hele festivalen:

Onsdag 21/8

Torben Snekkestad / Agustí Fernández / Barry Guy

Christine Abdelnour / Andy Moor

Otto Willberg solo

KRISE

Torsdag 22/8

Kvelvane/ Vermeulen/ Østvang

Truck Rurâl + Isabelle Duthoit

Christine Abdelnour solo

Agnel/ Lanz/ Vatcher/

Fredag 23/8