Blow Out - Ryley Walker & Ståle Liavik + Grenager/Orning/Zanussi

Lene Grenager - cello
Tanja Orning - cello
Per Zanussi - kontrabass

Ryley Walker og Ståle Liavik Solberg, aka The Moron Brothers, utforsker dypet i havområdene mellom impro, folk og frijazz.

Den Chicago-baserte gitaristen Ryley Walker glir som oftest rundt og spiser cocktailbær med de store, blir prata om i Pitchfork og Wire, booka til store festivaler og gir ut plater på Thrill Jockey og sånn. Men singer/songwriteren har like ofte holdt seg med musikere oss vanlige folk kjenner fra impro-verden, og mestrer et frika frijazz-sett like godt han gjør følsom americana'esque psych/folk/indie-rock. Dette skal han bevise denne kvelden, hvor han gjør en liten avstikker fra soloturneen, for å spille på Blow Out! med vår egen yndlings-impresario og trommis Ståle Liavik Solberg.

I tillegg til å booke herværende konsertserie, beskjeftiger Liavik Solberg seg med turnévirksomhet med likesinnede fra inn- og utland. En av flere höydare fra fjoråret år er skiva han ga ut med John Butcher og Pat Thomas. Sjekk den ut.

Lene Grenager, Tanja Orning og Per Zanussi setter sammen mørke strenger og hule kasser på måter vi ikke visste var mulig.

Lene Grenager har gjennom to tiårs virke blitt en av de viktige navna innen norsk samtidsmusikk,både som utøver og komponist, solist og bandmedlem, hvor SPUNK og Lemur nok er det første som rinner en i hu.

Cellist Tanja Orning har både en og to tær dyppa nedi det klassiske feltet, og har spilt med - og komponert for - både symfoniorkestre og strykerkvartetter. I tillegg har hun spilt med folk vi i jazzleiren kjenner godt, som Christian Wallumrød og Wunderkammer, for ikke å glømme det eksepsjonelle samtidsmusikk-ensemblet Asamisimasa.

Per Zanussi er også en av Blow Outs nærmeste venner og udiskutable favoritter, manifestert gjennom fantastiske opptredener med f.eks. Trespass Trio og Zanussi 3, for nevne noen få. Vi gleder oss til å høre han pumpe opp den bassen til max sammen med to utmerka cellister denne kvelden.

Dører 20:30 / konsertstart 21:00.

Billetter: 170 / 120 (medlemspris)
Medlemskap (inkluderer konsertbilletten): 350 / 150 (student).

Bli medlem!
Som medlem i Konsertforeninga får du alltid rabatt på Blow Out,  samt på de fleste andre konsertseriene våre. Du får også medlemsrabatt på Nasjonal jazzscene, Kampenjazz, Cosmopolite og andre klubber som er er medlem av Norsk jazzforum.

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Oslo Kommune og Norsk Kulturråd.

wwww.konsertforeninga.no