Blårollinger: Sofanyama band

Den gambiske gitarvirtuosen Sankung Jobarteh er vokst opp i den vestafrikanske griot-tradisjonen og har siden 80-tallet vært en ledende utøver og formidler av den moderne gambiske musikkretningen Afro-Manding.

Gjennom sine aktive år i Oslo har han samlet og turnért med flere utgaver av sitt bandkonsept Sofanyama. Dette konseptet er Jobartehs livsverk og er dedikert til hans egen låtskriving i møtet mellom vest-afrikansk tradisjonsmusikk og moderne vestlig pop og rock.

I 2024 består Sofanyama av Espen Fladmoe Wolmer (trommer), Simen Nyutstumo Stensland (keyboards) og Adrian du Monceau (bass). Sammen med Jobarteh levendegjør de Sofanyamas musikalske univers av vest-afrikansk folk/rock-fusion.

Velkommen til alle små og deres store til sesongens aller siste konsert! Vi takker for våren med dansende føtter og går inn mot sommeren med en varm, rytmisk avskjed!

NB! Dørene åpner 12:30, konserten starter 13:00

Caféteatret serverer boller, saltstenger, is, mineralvann og kaffe

Billetter:

Barn - 50

Voksne - 100

Barn under 2 år går gratis

Av sikkerhetshensyn har vi ikke mulighet til å plassere barnevogner inne på Cafeteatret. Barnevogner settes utenfor Cafeteatret på eget ansvar.

Blårollinger er en konsertserie for barn og unge, i samarbeid med Konsertforeninga.

Støttet av Oslo Kommune og Kulturrådet.

www.konsertforeninga.no