Blow Out - Spence / Buck + Laubrock / Rainey

Internasjonal aften på lokal bar.

Arrangementsdato

tirsdag 8 okt 2024 21:00

Slutter tirsdag 8 okt 2024 23:30
Kalenderelementet vil tilpasses din tidssone
BESTILL

Tilgjengelige varer

Konsertforeninga medlemskap 2024
Inkluderer konserten
ticket item
Medlem/ student
ticket item
Ordinær

Arrangementsinformasjon

Alister Spence - piano

Tony Buck - trommer

Ingrid Laubrock - sax

Tom Rainey - trommer

///

Alister Spence og Tony Buck er to legender på den australske jazz og impro-scenen, og nå får vi høre de spille duo på Blow Out!

Alister Spence har i mer enn 30 år markert seg som en kreativ og egenartet pianist og komponist med sin egen trio med (Lloyd Swanton og Toby Hall) og gjennom samarbeid med musikere som Myra Melford, Satoko Fujii, Joe Williamson og Christopher Cantillo.

Tony Buck kjenner vi best fra utallige magiske plater og konserter med The Necks. Når han ikke turnerer verden rundt med dem hører vi ofte med band som Spill og Das B, eller i samspill med musikere som Otomo Yoshihide, Harri Sjöström, John Edwards og Lee Renaldo.

///

Ingrid Laubrock og Tom Rainey besøkte sist Blow Out for to år siden, da i samspill med bassisten Brandon Lopez. Nå får vi høre dem i duo, og det er et gjenhør vi virkelig ser frem til!

Både Laubrock og Rainey er sentrale musikere på den kreative musikkscenen i New York, og sammen eller hver for seg er de involvert i prosjekter som Ingrid Laubrock's Anti-House, Paradoxical Frog og Lark, og i samspill med musikere som Anthony Braxton, Mary Halvorson, Tyshawn Sorey, Tim Berne og Nels Cline.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Konsertforeninga