Blow Out - Leifsen / Johansen + Horne / Strøm / Nilssen-Love

Blow Out-høsten fortsetter med full styrke og navn fra øverste hylle.

Informasjon

Eivind Holmboe Leifsen - saksofon

Maren Sofie Nyland Johansen - akkordeon

Jonathan Horne - gitar

Jon Rune Strøm - bass

Paal Nilssen-Love - trommer

///

Eivind Holmboe Leifsen og Maren Sofie Nyland Johansen har spilt duo siden 2017 og har i løpet av den tiden både urfremført en  rekke verk og jobbet med improvisert musikk.

Maren Sofie Nyland Johansen spilte et strålende solosett på Blow Out i januar i år, mens det er første gangen vi får høre Eivind Holmboe Leifsen hos oss - vi gleder oss!

///

Kveldens trio spilte sammen for første gang på årets Motvind-festival og det er ingen overraskelse at det fristet til gjentakelse. Jonathan Horne har du gjerne hørt med Ingebrigt Håker Flatens (Exit) Knarr eller Young Mothers. Jon Rune Strøm og Paal Nilssen-Love har du hørt sammen i Frode Gjerstad trio og Large Unit og hver for seg med herlige band som Sulida, Universal Indians, The Thing og Pall Nilssen-Love Circus.

///

Konsertstart kl 21:00 presis, Kafé Hærverk åpner kl 20:00.

Billetter 230/170 (medlemmer)

Medlemskap 400 (inkluderer konserten samt rabatter ut året).

Blow Out! er støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune. I samarbeid med Konsertforeninga.

Foto: Dawid Laskowski