Blow Out! Håkon Kornstad solo + Cambien/ Ring/ Callewaert

EVENT INFORMATION

LES DETTE FØRST - ANGÅENDE SMITTEVERN OG - SPORING

• Du må oppgi navn og epostadresse. Dette for at vi skal kunne kontakte dere om det finnes mistanke om smitte og dere må i karantene. Vi sletter lista med navn og epostadresser etter 14 dager.
  • Ta kontakt med Konsertforeninga (kontakt@konsertforeninga.no) om du får påvist smitte etter konserten (opp til 14 dager etter konserten).
  • Ikke kom om du er syk!
  • Overhold smittevernsreglene inne i lokalet. Greier du ikke det kommer vi til å be deg om å gå.

Med det ute av verden: Velkommen til Blow Out! på Kafé Hærverk, tirsdag 30. juni!

Flyttet du billetten din fra den 2. juni, da denne konserten opprinnelig skulle finne sted trenger du ikke foreta deg noe, vis bare denne billetten i døra.

HÅKON KORNSTAD SOLO

Fra siste halvdel av nittitallet var Håkon Kornstad, gjennom grupper som Wibutee, Atomic og med sin egen trio, en sentral del av en generasjon som revitaliserte den norske jazzscena. Mange av oss som var blitt bortskjemte med å høre ham improvisere og herje fritt, blei overraska da ryktene begynte å svirre om at han hadde meldt overgang til opera. Dette viste seg faktisk å være hold i, men Kornstad har aldri glømt sine røtter, og blåser denne kvelden støvet av den gode gamle saxen for å spille solokonsert på Blow Out.

JONAS CAMBIEN - PIANO

STAN CALLEWAERT - BASS

JOEL RING - CELLO

Belgisk jazz er bra representert i Oslo for tiden. På bare ett år doblet antall Belgiske jazzmusikere som er fast bosatt i Oslo seg, og de er nå hele to! På tide å få dem sammen på en scene.

Pianisten Jonas Cambien har vært i Oslo i over et tiår og er en viktig del av hovedstadens jazzmiljø, blant annet gjennom sin egen trio. Bassisten Stan Callewaert flyttet til Oslo for cirka ett år siden etter noen år København. I Belgia er han kjent fra knallsterke band som Donder og Lawaai, og dette blir hans debut på Blow Out!

De blir forsterket av fantastiske Joël Ring på cello, en ikke ukjent skikkelse i Oslos improkretser.

Og igjen; hjertelig velkommen tilbake til Oslo sentrum, Hærverk, Blow Out! og alt.

I samarbeid med Konsertforeninga, støttet av Kulturrådet og Oslo Kommune.